فرماندار اهر با اشاره به استقرار جمعیت ۲۰ هزار نفری عشایر در این شهرستان در فصل بهار و تابستان بر ضرورت افزایش سهمیه آرد این شهرستان تاکید کرد.

آقای غنی‌زاده از مدیر غله و خدمات بازرگانی اهر خواست برای جلوگیری از ایجاد صف‌های طولانی جلوی نانوایی‌ها و کمبود نان اقدامات لازم را برای افزایش مقطعی سهمیه آرد انجام دهد.

فرماندار اهر به اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح سهمیه آرد یارانه‌ای و نیمه یارانه این شهرستان با ۵۰ تن افزایش به یک هزار و ۳۰۰ تن رسید در حالی که تا پیش از اجرای آن سهمیه آرد یارانه‌ای شهرستان ۹۰۷ تن و آرد نیمه یارانه‌ای ۳۳۵ تن بود.

وی با اشاره به گلایه برخی نانوایان مبنی بر کسر سهمیه آرد افزود: سهمیه آرد کسر شده ۴۶ واحد نانوایی که با گزارش میدانی بازرسان اعمال شد و به دلایل تراکنش تکراری دستگاه‌های کارتخوان، افزایش و کاهش پخت نان، تعطیلی خودسرانه، استفاده از کارتخوان خارج از نانوایی و عدم رعایت ساعت پخت نان بود.

آقای غنی زاده با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی در کاهش یا افزایش سهمیه آرد نانوایی‌های اهر هیچ‌گونه نقشی ندارند اظهار کرد: با اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان و تجهیز نانوایی‌ها به دستگاه هوشمند کارتخوان سهمیه آرد نانوایی‌ها بر اساس فعالیت و رعایت ضوابط از طریق کارتخوان تخصیص می‌یابد و دستگاه‌های نظارتی هیچ نقشی در کاهش یا افزایش سهمیه آرد نانوایی‌ها ندارند با این‌حال در صورت گزارش تخلفات صنفی از سوی بازرسان احتمال پلمب و کسر سهمیه نانوای متخلف وجود دارد.

فرماندار اهر بر لزوم فعال‌سازی گروه‌های بازرسی از نانوایی‌های شهرستان اهر تاکید کرد و یادآور شد: گروه‌های بازرسی برخی دستگاه‌های نظارتی آنچنان فعال نیستند و شهروندان اهری از نبود نظارت بر وزن چانه، صف‌های مقابل نانوایی‌ها، کیفیت نان و برخی موارد گلایه دارند.

آقای غنی‌زاده همچنین از انتقال واحد‌های نان روغنی اهر از اتحادیه قنادان به اتحادیه نانوایان خبر داد و گفت: قبلاً در کارگروه آرد و نان مصوب شده بود تا نانوایی‌های روغنی از اتحادیه قنادان منفک و با اتحادیه نانوایان ادغام شوند ولی این مصوبه اجرایی نشد و مجددا تاکید می‌کنیم تا نان روغنی پز‌ها با سایر نانوایان در قالب یک اتحادیه فعالیت کنند.

وی همچنین با اشاره به ضرورت ساماندهی تعطیلی هفتگی نانوایی‌های شهرستان افزود: اعضای کارگروه آرد و نان با بررسی دقیق و شرایط منطقه‌ای تعطیلی هفتگی نانوایی‌های اهر را ساماندهی کرده و با توجه به حضور مسافران در روز‌های پایانی هفته از تعطیلی نانوایی‌های واقع در مسیر اصلی و پرتردد در روز‌های پنجشنبه، جمعه و شنبه جلوگیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
متاسفانه برخی از نانوایی ها کم فروشی می کنند. خیلی زودتر از موعد مقرر شروع به کار می کنند و پول نقد می گیرند و می گویند اگر کارت خوان فعال باشد سهمیه قطع می شود و در عوض حجم نان را کاهش می دهند تا تعداد زیادی پخت شود. یعنی از ساعت مقرر صبح کارت خوان را فعال می کنند و مقداری را که قبل آن پخت کرده اند سود مازاد می برند.